Klara folksångarr

Med Ulrika Gunnarssons sång i öronen gjorde jag klart mina folksångsarr. Någon gång under den närmsta veckan ska jag även sjunga in en demo på arren.

Vi är ju sex (ev sju) tjejer som ska sjunga - Jag, Erica, Matilda, Britta, Carro, Maria och ev blir "min" flöjtist, Camilla med på nått av arren.

  • Kristallen den fina (den välkända svenska folkvisan i ny dräkt)- 5 sångstämmor
  • Det underbara bältet (en trad från Uppland) - 5 sångstämmor
  • Jag unnar dig ändå allt gott (trad) - 4 sångstämmor och två flöjter
  • Din sol går bort, men du blir när (Trad melodi från Laholm) - 3 sångstämmor
Sen om vi nu sjunger alla 5 stämmorna på samma gång, det återstå att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0