Vad som har hänt i veckan

Programmen (som jag pillat ihop själv) är tryckta och hälften är vikta.

Projektorn är på plats i hemmet.

DVDn med projektionerna är testad och funkar fint.

Kristian och jag repade igenom nyckelharpslåtarna i onsdags hemma hos Kristian. Han bjöd på gott kaffe och konstruerade en fin stämma till Tro, hopp och kärlek. Jag är glad att Kristian är med.
Samma dag hade jag lektion i kulning... Jag tror att jag inleder hela konserten med ett litet rop. Känns rätt :)

I går, torsdag, skulle jag hämta kamerautrustningen. Bokade väl allt i början av terminen när jag hade bestämt konsertdatum och bokade hämtningen av prylarna för ca 1 månad sedan. Hade pratat med ansvarig senast på onsdagen... men se, det fanns ingen utrustning att hämta. Felbokat på fel datum, inte för mig men för killen som skulle ha grejorna före mig. Då kom mina tårar. Jag har verkligen planerat mina dagar in i minsta detalj hela den här terminen. Min bästa vän har varit iCal och min mobil där jag har min kalender. Jag har försökt att eliminera strul, negativa energi osv. genom att vara ute i god tid ifall något inte skulle funka, både tekniskt eller musikaliskt.

Jag tog bilen ner till Stockh på onsdagen just för att jag skulle hämta utrustningen, det är inte så kul att släpa två stora kameror med stativ på tunnelbana, pendel och Upptåg och som alla vet kostar det att köra/åka bil...
Jag blev så ledsen och uppgiven, trött på att vara beroende av människor som inte gör det dom ska. Sätter mig i bilen med tårarna i ögonen och kör hemåt. Ringer till min man i min förtvivlan och tack och lov bekräftar han min frustration med att säga "fungerar nått överhuvutaget på det där stället?!?", han har ju hört mitt gnäll under de här 4 åren. När jag kommer vid Naturhistoriska museet kommer jag på att jag har glömt min nyckelharpa i mitt skåp på skolan!!! Bara att vända och ta Valhallavägen en extra gång. I den stunden känns inte livet så muntert.
Sagan slutar med att Kristian kommer att ta grejorna när han hämtar upp Bose på söndag. MIN BÄSTA KRISTIAN!!! Hoppas bara att S kommer ihåg att ställa ut grejorna till honom.........

En positiv sak är att min mentor Peter kommer till konserten. Det gör mig glad att någon tar sig tid och kommer från institutionen. Tack Peter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0